vineri, 11 octombrie 2013

Între vise

Ieri am avut o zi...Ştii tu, o zi din-aceea, în care toate ţi se-ntâmplă de-a valma. Toate erau puse parcă cu furca de o mână nevăzută, exact pe capul meu într-o "valmă" de nedescris. Şi încercând mereu să mă uit la toate cele câte stăteau pe capul meu, mă-mpiedicam de diversele obstacole care erau jos, în calea mea şi care lipsite de atenţia mea deveneau piedici. Astfel că lucrurile mi se întâmplau fără ştiirea mea, fără controlul meu, purtând în ele amprenta inevitabilului. Obositoare zi. Spre seară când răbdarea mă lasă, când acceptarea se-ntoarce-ncet de la mine, când înţelegerea şi blândeţea se-nţeleg de minune între ele sî o şteargă...Spre seară zic, aşteptam cu resemnare lumea viselor ca să pot evada din realitatea cinică care mă sugrumase peste zi.

Şi ce să vezi? Astă noapte am avut un vis...Ştii tu, un vis din-acela, nici coşmar nici liniştire, nici fugă nici cumpătare, nici problemă nici rezolvare. Ceva mi se-ntâmpla mereu, şi toată acţiunea era de fapt încercarea mea perpetuă de a scăpa de ceea ce mi se-ntâmpla, urmărit de sentimentul neputinţei şi a zădărniciei. Ai avut şi tu asemenea vise cu siguranţă. Vise în care toate erau puse parcă cu furca de o mână nevăzută, exact pe capul tău într-o "valmă" de nedescris. Dar poate nu ai avut...şi-atunci se cheamă că eşti norocos.
Apoi m-a trezit pisica.Se cerea pe ea însăşi afară.
Un ajutor nesperat din partea pisicii căruia, văzându-mi poate somnul agitat i se făcu milă de mine şi mă extrase cum ştiu, ea mai bine din lumea viselor necontrolate.
Am eliberat pisica pe ferestră, deşi nu sunt în totalitate sigur cine pe cine a eliberat, după care am avut o revelaţie: Realitatea este o sumă de evenimente care ni se întâmplă. Ne zbatem să potrivim tiparul educaţiei şi a credinţelor noastre peste şirrul evenimentelor care se-ncăpăţânează în a nu se potrivi tiparului nostru.

Perpetuăm zilnic o iluzie din care abia aşteptăm seara să evadăm în lumea viselor. Lumea viselor fiind încă şi mai incontrolabilă, şi mai rebelă. Dimineaţa ne bucurăm că am scăpat din lumea viselor care nu subjuga prin greutatea evenimentelor dinafara controlului nostru. Ne bucurăm că a fost doar un vis... Şi ne aruncăm în vâltoarea iluziei realităţii. Captivi mereu în acest ciclu , între vise şi iluzii, ne zbatem cu pumnii în piept clamând un liber arbitru care nu mei este. Arbitrul liber fiind, a hotărât să iasă din acest ciclu infernal, lăsându-ne nouă plăcerea de a savura jocul iluziei şi a viselor.De fapt de asta a şi devenit iluzia, iluzie şi visul, vis... pentru că prin plecarea Arbitrului Liber din joc, acesta a rămas necontrolabil. Unicul element liber din jocul viselor şi iluziilor -Arbitrul- ne-a părăsit. Aşa cum nu vezi că prietenul din spatele tău cu care povesteai ceva important, a intrat într-un magazin, iar tu vorbeşti singur explicând ceva cu patos, unei fiinţe iluzorii.aşa am continuat şi noi să ne bazăm pe Liberul Arbitru din spatele nostru, care de fapt se eliberase.

Trăind mereu între vise şi iluzii, ratăm unicul lucru care ne poate elibera: Conştienţa.


2 comentarii:

  1. Paul daca vrei sa iti controlezi mai bine visele si iluziile iti recomand http://inspatelerealitatii.wordpress.com/2013/10/04/cum-sa-ajungi-la-starea-de-iluminare-spirituala-important/

    RăspundețiȘtergere
  2. Si in timp ce dormi multe vise sunt rezolvarea sau revelatia unor lucruri, in vise chiar poti face lucruri marete. Stiai ca Einstein a zis ca a descoperit E=MC2 intr-o dimineata dupa ce sa trezit? mai multi cercetatori importanti au facut descoperiri importante dupa starea de somn. Einstein probabil in vis si-a putut imaginea viteza razei de lumina, lucru care nu il putea face pe o tabla cu creta.

    RăspundețiȘtergere