miercuri, 4 septembrie 2013

Sistemul se perfecţionează cu fiecare revoltă împotriva lui!

E bine că oamenii se coagulează împotriva sistemului. E bine că luptă împreună împotriva abuzurilor, şi deasemenea. e bine că sunt solidari cu oamenii din Roşia Montană . La fel ca în cazul lui Raed Arafat, mi se pare că oamenii sunt atât de înverşunaţi împotriva sistemului încât Roşia Montană este doar o scânteie, un pretext pentru coagularea împotriva tăvălugului. E bine că ne mai dezmorţim. Realitatea în care ne zbatem astăzi este rezultatul pasivităţii noastre de până acum. Nu mai căutaţi vinovaţi în afară! E lipsit de sens! Nu mai căutaţi vinovaţi în politică, e la fel de absurd. NOI suntem vinovaţii ! Noi, stăpânii acestui sistem care l-am creat ca să ne servească. şi am dormit liniştiţi cu iluzia că vom fi serviţi de sistem întocmai şi la timp. Vă reamintesc: Conştiinţa este oglinda în care lumea ni se reflecta aşa cum suntem NOI.  Nu vrem să fim sclavi, nu vrem să fim călcaţi în picioare de un sistem, ne deranjează că drepturile nu ne sunt reprezentate corect,dar nu vedem că NOI am creat un sistem care să ne servească. De ce am avea nevoie de alţi oameni să ne servească? Nu vedem că am cedat dreptul altora să ne reprezinte. De ce am avea nevoie de nişte angajaţi să ne reprezinte??? De ce nu ne putem reprezenta singuri? Cât mai poate ţine această iluzie în care ne păcălim că nu suntem noi răspunzători? Că sistemul e corupt, că politica e curvă, că marile corporaţii mituiesc sistemul, că..., că... o mulţime de "că" numai să nu fim noi vinovaţii.  Mi-e teamă că cei care-şi plătesc servitori cărora le pasează sarcinile ca să stea liniştiţi în dulce adormire sfârşesc rău. Istoria o confirmă. Acordăm o valoare absolută cuvintelor. Ne creem iluzii din cuvinte pe care apoi ne bazăm. Analizaţi puţin ce valoare au aceste cuvinte din constituţie: "Statul se obligă să respecte drepturile fundamentale ...." Ce înseamnă "se obligă" ?? POFTIM ?  Gîndiţi! Ce înseamnă "se obligă" ? Statul este plin de procese pierdute la CEDO pentru drepturi încălcate. CUM s-a "obligat" ? E ridicol!  Ne bazăm pe această frază din constituţie şi aşteptăm liniştiţi ca statul "să se oblige" să ne respecte. Şi cănd nu le-a respectat?? Când nu s-a obligat ce sens sau ce garanţie mai prezintă aceste cuvinte pe care noi ne bazăm atât de mult? Dar ne place să ne bazăm pe asta. Şi ştiţi de ce? Mai este un articol care prevede că "cetăţenii sunt obligaţi să respecte legile ţării". Oh da, ce simetrie frumoasă. Deci staţi liniştiţi că toată lumea va respecta legile. Inclusiv politicienii, inclusiv administraţia publică- Şi ştiţi de ce le vor respecta? Pentru că sunt obligaţi! Treziţi-vă !!! Sunt cuvinte goale! Dacă cineva ne va putea vinde o va face. E doar o problemă de sumă. Şi cuvintele din constituţie, nu pot obliga pe nimeni la nimic. Dovada CLARĂ sunt puşcăriile pline. De ce au ajuns ele pline dacă cetăţenii sunt obligaţi să respecte legile? Pentru că nu-i putem obliga! Îi putem amenda, bate, încarcera, dar nu-i putem obliga. Dacă am putea cu adevărat să obligăm lumea să respecte legile ar trebui să desfiinţăm puşcăriile. Deci hotărâţi-vă! Ori putem fi obligaţi să respectăm legea, şi desfiinţăm puşcăriile,ori e o vorbă în vânt pe care ne bazăm păcălindu-ne singuri. Realitatea este că ne-am predat singuri puterea unui sistem, care ne reprezintă. Ce înseamnă acest "ne reprezintă" ? Aţi analizat vreodată? Adică vorbeşte şi ia decizii în locul tău. Şi pentru ca acest sistem să ia deciziile în locul nostru noi îl plătim prin impozite şi taxe. Pentru că orice muncă se plăteşte. Şi ca şi când nu ar fi fost destul,  sistemul are puterea să crească singur, să îşi hotărască salariile, numărul de angajaţi, cum să arate birourile, locurile lor de muncă, cladirile în care muncesc. Şi asta nu este doar la noi în ţară. Luaţi internetul la căutat şi comparaţi numărul de angajaţi ai sistemului administrativ din 1970 cu cel de astăzi. Comparaţi sumele alocate din buget în 1970 pt salarii şi cele de astăzi. La orice ţară capitalistă. Dar să ne întoarcem la oile noastre... Credeţi că dacă ar fi alţi politicieni la servire (termenul de conducere este fals, esenţa statului fiind să servească cetăţenii deci să le rezolve nevoile nu să-i conducă undeva ) , nu ne-ar fi vândut? Ne-ar fi vîndut . Şi ştiţi de ce ne vinde oricine? Pentru că poate! Pentru că termenul "se obligă să respecte legea" e o iluzie! Legea trebuie schimbată în sensul în care INDIFERENT cine este la servire nu POATE să ne vândă pentru că nu are PREROGATIVE. Adică mai direct, am cedat prea mult din puterea noastră sistemului care ne serveşte. Am cedat PUTERE deci sistemul POATE prin urmare noi NU mai putem. Ce voiam să subliniez cu toată această poveste lungă şi plicticoasă este că odată câştigată lupta "Roşia Montana" rămâne în funcţiune acelaşi sistem care are PUTINŢA a ne vinde. Va fi doar o chestiune de timp până se va găsi altcineva să o facă! Dacă vreţi să luptaţi cu SISTEMUL trebuie să înţelegeţi cum funcţionează el. Înţelegeţi vă rog că în vârful piramidei sunt cei care conduc. Iar imediat dedesuptul lor sunt cei care vor să le ia locul, cei care visează ei înşişi să ajungă în vârf. De câte ori răsturnaţi vârful prin mişcări sociale cei care vor ajunge în vârf sunt cei care erau imediat dedesupt şi îşi aşteptau rândul.Sunt cei care ştiu deja lecţia pe de rost! Sunt cei care ştiu deja ce greşală să nu mai repete. Sistemul se perfecţionează cu fiecare revoltă împotriva lui! Toată povestea cu partidele care se rotesc la putere este doar un amănut ca să fie iluzia mai dulce păcălindu-ne singuri că ne alegem servitorii. Gândiţi-vă bine dacă statul vă mai SERVEŞTE! Cântăriţi bine dacă aveţi nevoie de cineva să vă servească, doar ca să vă autopăcăliţi că sunteţi stăpâni. Şi mai ales gândiţi-vă ce sens are sintagma "statul se obligă" din constituţie atâta timp cât statul este plin de procese pierdute în sensul că nu s-a obligat...Ce sens au cuvintele astea pentru voi?

5 comentarii:

  1. Mi se pare ca miroase a ANARHIE...
    Ai grija ce-ti doresti! S-ar putea indeplini!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde ce ai înţeles tu. Mirosul e al tău. Cuvintele nu pot exprima o realitate complexă, pot doar indica înspre ea.Eu pot doar să indic înspre ceea ce îmi doresc. Despre ceea ce înţelegi , eşti răspunzător TU. Textele scrise sunt ca imaginile de la psihiatru.Unii văd îngeri în ele, alţi demoni, iar alţi nimic. Totuşi am o nedumerire...Oare de ce atât de multă lume asociază libertatea individului cu ANARHIA? Libertate fără asumare nu se poate. De fapt sunt una şi+aceiaşi treabă. Când o instituţie îşi asumă că te conduce, tu nu mai răspunzi, nu-ţi mai asumi. Ai pe cine arăta cu degetul. Când tu eşti liber, faci ce doreşti dar nu mai ai spre cine arăta cu degetul.Raspunzi. Şi această asumare, acestă răspundere, acest simplu fapt că nu mai ai pe cine arăta cu degetul nu te mai lasă să faci măgării. Dacă practici anarhie, ai anarhie,dacă practici democraţie ai democraţie, dar nu mai poţi spune că guvernul nu a făcut ci tu nu ai făcut. Fără asumare totul e vorbă în vănt. Inclusiv anarhia. Ai fi uimit, dar eu cred că la cât de adâncă e îndoctrinarea nici măcar o anarhie n+ai putea obţine fără manipulare.

      Ștergere
    2. Asa e, "mirosul" a fost al meu.
      Si sper ca doar eu l-am simtit... :)

      Ștergere
  2. Textul este foarte tare, Bravo! Dar pe viitor scrie-le si tu mai spatiate ca sa poata fi citite mai usor :D.

    Am de facut un comentariu legat de "noi suntem de fapt vinovatii". Bineinteles ca noi suntem vinovatii, prin faptul ca am permis chestia asta atata timp. Insa si noi (ca popor) am fost atacati mental premeditat timp de multi ani incat sa nu mai pricepem ce se intampla in jurul nostru si sa fim apatici, fara reactie. Nu prea putem sa o acuzam pe tzatza leana din sat ca a permis chestia asta, pentru ca ea habar n-are altceva in afara de gainile din curte. Si ca ea sunt muuulti, foarte multi, care poate n-ar fi ajuns atat de ignoranţi-nestiutori faţă de ce se petrece in jurul lor, dacă toata treaba n-ar fi fost premeditata si bine orchestrata inca de la inceput. Distrugerea mentală a fost premeditata. Si atunci vina noastra se imparte. Din ea preiau cei care au contribuit la distrugerea mentala a acestui popor.

    Eu am concluzionat de mult ca "vina morala" este unul dintre cele mai dificile concepte umane, pentru ca nu ai cum sa o determini. Sunt foarte multe cauze si chestii care ne formează ca oameni. Un rol important in modul nostru de gandire si actiune din prezent il joaca si parintii, si profesorii, rudele, scoala, educatia, experientele de viata etc etc etc. Sigur ca suntem si noi vinovati, dar nu in totalitate. Poate sunt chiar mai vinovati cei care cunosc lucrurile si nu fac nimic, decat cei care nu le cunosc inca. Desi persoanele care n-ar fi in stare sa citeasca 2 lucruri ca sa afle ce se intampla ma cam enerveaza :).

    De fapt, chestia e ca daca le zici oamenilor ca ei sunt vinovati nu or sa te mai asculte, chiar daca e adevarat, sau nu or sa citeasca textul pana la capat. De aceea, eu reduc pe cat posibil invinovatirea populatiei la mine pe blog, pentru ca e neproductiv - risti ca oamenii sa te ignore si sa renunte la lupta. E mult mai usor sa convingi poporul sa se rascoale impotriva politicului - de fiecare data cand greseste, chiar daca e mai constructiv pe termen lung ca poporul sa realizeze ca poarta o mare parte din vina si sa se schimbe. Sa schimbi oamenii dupa o anumita varsta e aproape imposibil. Sa îi faci sa recunoasca ca au gresit, e si mai greu. Oamenii nu sunt invatati sa recunoasca nici cand gresesc ceva minor, da barem sa recunoasca ca sunt vinovati de dezastrul in care se afla Romania acum...

    Cand vorbesc de vinovati, eu ma opresc de cele mai multe ori la politicienii de la nivel naţional. Pentru ca e cel mai usor de inteles de masele de oameni, desi vina urca mult mai sus, pana la cei care conduc lumea din umbra si ii folosesc pe post de marionete politice pe "servitorii" de la nivel national. Depinde totusi si caror oameni te adresezi.

    Oh well, mi-a placut textul, il mentionez si la mine pe blog.

    Spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţam Emi de trecere şi de aprecieri. Am luat notă de sfaturile referitoare la spaţiere. Învăţ şi eu din mers. Nu sunt profesionist, încerc doar să mă dezvălui. Vezi că unde ai menţionat pe blogul tău, ai scăpat o greşală la link şi nu se deschide.
      Te ascultă doar cei care au căutări la fel cu ale tale.Eu am înţeles de mult asta. De fapt de asta m+am şi apucat de scris, pentru că vor citii doar cei care caută ceea ce am eu de spus. Comunicarea prin vorbire este foarte deficitară prin aceea că fiecare raportează ce aude sistemului propriu de gândire, căutând mereu să găsească părerile lui în ceea ce zici tu. Dacă nu regăseşte părerile lui canalul de comunicare se închide. Discuţia devine una contradictorie şi lipsită de sens.
      Spor şi inspiraţie şi ţie.

      Ștergere