luni, 2 septembrie 2013

Cuget deci exist, nu mai e de actualitate !

Această mare vorbă filosofică "Cuget deci exist "... atâtea interpretări, atâtea răspunsuri... a ajuns de domeniul trecutului. Probabil numai bună pentru secolele trecute când lumea începea să conștientizeze că există. Personal mi se poare foartă egoistă această afirmație, dincolo de înțelesurile subtile la care ne îmbie. Cuget, deci exist...dar cine mai știe asta în afară de mine? Chiar presupunând că stau pe-o piatră în poziția gânditorului de la Mahmudia și câteva persoane se ută la mine, de unde știu ele că eu cuget? De unde știu ele că Eu exist? Da, eu cuget și deci, exist dar o știu numai eu. Dacă aș împinge acțiunea puțin mai departe, așa cam către secolul în care trăim, ar trebui să am o cât mică relaționare cu privitorii mei. Și ca să relaționez în orice fel cu cineva prima condiție este să mă EXPRIM. Ajunși în acest punct al firului logic, nu ne mai rămâne decât să acordăm această străveche vorbă filosofică , cu timpurile noastre:
MĂ EXPRIM, DECI EXIST !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu