marți, 6 august 2013

JOCUL !

-Ei, cum a fost experienţa ta?
-Cam anostă, nu prea sunt mulţumit.
-Cum adică anostă? Ce vrei să spui?
-Adică neaşteptat de grea, de fapt plină de greutăţi şi chiar cam multă suferinţă.... am fost păcălit. Mi s-a spus că o să fie o experienţă unică...
- A fost unică! Crede-Mă! cu suferinţa, hmm, nu ştiu ce să spun. A fost alegerea ta.
- Da, mi s-a mai spus. Dar nu puteam controla jocul. Urmăream mereu fericerea dar obţineam doar suferinţa.
-Poate că nu te-ai pregătit destul. Poate că nu ai înţeles cum funcţionează realitatea.
-Nu ştiu. Dar cred că ceva era defect, că programul nu a funcţionat corect. Mereu obţineam doar suferinţa şi greutăţi. Practic m-am târât tot timpul.
-O fi vreo greşală nu zic nu. Haide să vedem unde este....Când ai ajuns în JOC ştiai că eşti TU? Aveai sentimentul existenţei?
- Desigur! doar este prima regulă a jocului. Toată lumea o ştie....
- E-adevărat! dar ai aplicat-o corect?
-Da. Ştiam mereu rolul care l-am primit, toate coordonatele le-am memorat, am avut grijă la acest aspect.
- Ştiai că în JOC cuvintele nu determină realitata ci doar sentimentele? Dacă ştiai asta simţeai TU oare mereu, în fiece moment că exişti?
- NU nu simţeam.Adevărul e că JOCUL te fură.  Pentru că mă urmărea mereu suferinţa de care nu mai puteam să scap.Şi atenţia mea era distrasă. Dacă nu era suferinţa poate ar fi fost mai uşor...
- Prima lege este aceea că TU EXIŞTI! şi ea nu poate fi influenţată de nimic! nici de suferinţa nici de celelalte variabile din JOC! Apoi ştiai că JOCUL e făcut astfel încât să primeşti ceea ce eşti? Erai plin de suferinţa, sigur că JOCUL ţi-a returnat suferinţă.
- Păi eu vedeam fericirea la cei din jur dar cumva nu puteam să o obţin. Am obţinut de câteva ori ceva rezultate dar JOCUL părea instabil. Perioadele de fericire erau scurte şi nu le puteam controla.
- Crede-mă că TU erai singurul care controlai JOCUL tău. Dar ţi-ai ales ca unealtă ajutătoare FRICA. CU ea nu poţi obţine mai mult. De ce nu ai încercat şi alte unelte? Acceptarea, iubirea, toleranţa ?
-Păi mi s-a spus că scopul JOCULUI este experimentarea Fericirii şi a Extazului, credeam că asta o să experimentez, că nu le pot rata, că JOCUL a fost proiectat astfel încât să nu le pot rata.
- Da, Jocul aşa este construit dar tu nu ţi-ai urmărit sentimentele. Sentimentele sunt unealta din JOC care-ţi arată drumul spre Fericire. Cum simţi că suferi ai primit semnalul că eşti pe drumul greşit.  Când simţi entuziasmul este semnalul că te aflii pe drumul bun.Trebuia doar să faci mereu ceea ce te entuziasmează. Ai făcut mereu, în fiecare moment TOT ce ţi-a stat în putinţa să-ţi urmezi numai şi numai entuziasmul?
-Nu.Pentru că realităţile celor din jur cumva mă conturbau.Ei aveau alte realităţi şi parcă nu le puteam potrivii. Când încercam să-mi urmăresc entuziasmul realităţile celor din jur interferau cumva cu a mea. Şi atunci potriveam parţile din realităţile lor ca să nu mai  interfereze cu ale mele...
- Tu nu puteai controla JOCUL altora! TU puteai controla doar JOCUL tău. Tu trebuia să î-ţi urmezi entuziasmul ca să fii Fericit pentru că asta era unealta care am proiectat-o în JOC. Tu nu puteai ştii ce rol şi-au ales alţii în JOC astfel că uneltele lor nu funcţionau pentru tine.
-Nu ştiu ce să zi... acum pare simplu.Totuşi in JOC nu puteam înţelege.
-Hai să încercăm invers: Ai făcut în fiecare moment TOT ce ţi-a stat în putinţă să scapi de suferiţa?
-Am încercat mereu, dar iarăşi , realităţile celorlaţi din JOC mă blocau cu definiţiile lor să.....
-Aşa cum tu nu puteai controla JOCUL lor , la fel nici ei nu puteau controla JOCUL tău.  Dar acum am descoperit şi greşala ta. Faptul că încercai !Asta e greşala ta. Ţi-ai construit astfel în JOC un rol prin care tu mereu încercai. Tu nu trebuia să încerci. Trebuia doar să faci în fiecare moment TOT ce î-ţi stătea în putinţă să î-ţi urmăreşti entuziasmul. Încercarea presupune un posibil eşec. A încerca până la obţinerea rezultatului înseamnă a trece prin eşecuri până ajungi la rezultat. A încerca mereu, înseamnă a trece prin eşecuri mereu.Deci  ai făcut în fiecare moment TOT ce ţi-a stat în putinţă să scapi de suferiţa?
- Dar de câte ori voiam să fac asta stricam JOCUL altora şi le disturbam realitatea lor.Cumva ceea ce mă entuziasma pe mine era diferit de ceea ce-i entuziasma pe ei. Şi alegeam mereu ceea ce nu-i disturba pe ei.
- Alegerea este o altă unealtă a JOCULUI care o poţi folosi după bunul tău plac.Faptul că tu ai ales să faci jocul altora placut, să urmezi entuziasmul altora şi nu al tău a fost alegerea Ta!  Acum ce ne rămâne de făcut?
- Mai vreu să intru odată în JOC!
- Bine, dar ia legătura cu un Îndrumător să î-ţi explice din nou uneltele care le poţi folosi în JOC!
- Aşa am să fac!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu