joi, 1 august 2013

Cât de bună este ziua?

Am ales spre disecţie pentru astăzi expresia atât de mecanic folosită "Să ai o zi bună !" . Să vedem deci ce capcane se pot ascunde în spatele acestei expresii . Plecăm de la premisa acceptată deja cum că toate evenimentele au o însemnătate neutră. Noi suntem cei care oferim însemnătatea unui eveniment în funcţie de propriile noastre credinţe sau limitări. Devine deja evident că o zi nu poate fi nici bună nici rea.Ea este neutră. Daca ar avea o astfel de însuşire, un astfel de atribut intrinsec, atunci toţi oamenii ar putea vedea că o zi anume este rea sau bună. Faptul că aceeiaşi zi pentru unii este bună iar pentru alţii rea deja ne indică aportul persoanei care lipeşte eticheta peste "biata" zi , care nu are nici o vină. Deci să vedem... mi se întâmplă nişte lucruri mizerabile, sau hai să fim mai indulgenţi, nepreferate, în timpul zilei şi hop şi capcana care mă absolvă: Eu nu am nici o vină! Cu siguranţă ziua are ceva....Eu sunt în regulă.. Ca şi cum lucrurile mi se întîmplă, ca şi cum viaţa este ceva care mi se întâmplă. Dacă eşti în situaţia în care viaţa e ceva ce ţi se întâmplă, e cazul să te trezeşti. E timpul să înţelegi că toate evenimentele din viaţa ta TU le provoci. Ele nu pot exista fără tine, fără alegerile tale! Şi problema merge mai departe. Odată ce am pus eticheta peste zi cum că ar fi rea, în mod inconştient, sau cum î-mi place mie să spun, pe pilot automat , restul zilei te vei comporta ca atare:  adică te vei comporta ca un om care are o zi rea! Va trebui să menţii ştacheta. Să î-ţi demonstrezi că ai dreptate. Universul fidel desigur î-ţi va returna toate situaţiile de care ai nevoie ca să î-ţi confirme că ai dreptate. Unii ar putea crede că urmând această reţetă , dacă etichetez ziua ca fiind "bună" ,  voi obţine un rezultat pozitiv, încercând tot restul zilei sâ îmi confirm că ziua este bună. Şi aici este aceiaşi capcană: dacă ziua este bună, nu eu sunt bun. Eu pot merge mai departe visând, căci ziua este bună oricum. Dar unde sunt eu în ecuaţia asta?  DORM!  E simplu de evitat aceste capcane ale cuvintelor cu care ne-am obişnuit într-atât încât ele trec deja neobservate de sistemul nostru de alarmă, şi injectându-ne direct în Ego. Trebuie doar să î-ţi reaminteşti mereu că TU ai controlul! că TU eşti omul de la butoane! că evenimentele TU le creezi, ele nu Ţi se întâmplă! Că VIAŢA nu este un şir de evenimente necontrolate care ţi se întâmplă decât dacă tu în acest timp dormi. Şi ca să nu o mai lungim, cred că a-ţi prins ideea.... Răsucim frumuşel această expresia ca să întoarcă puterea la noi. Astfel, "Să ai o zi bună!" devine  "Să fii bun astăzi" sau în loc de "Azi am avut o zi groaznică" va deveni  "Azi m-am comportat groaznic" . Dacă recunosc că EU am făcut asta, am o şansă ca mâine să schimb ceva. Dacă insist că ziua a fost groaznică, nu am nici o şansă să îmbunătăţesc ceva, pentru că "ziua" este ceva ce nu pot controla.

 Să Fii Bun astăzi !
Căci ziua este aşa cum o creezi TU !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu