vineri, 5 iulie 2013

Eu sunt Viaţa, tu cine eşti ?

-Bună ziua! actele la control vă rog...
-Bună ziua! Mă bucur să vă întâlnesc...dar nu am acte..
-Le-aţi uitat acasă? sau sunt pierdute? sau, mai grav...nu vreţi să vă legitimaţi.
- A, nu! nu e vorba de niciuna din variante. Eu nu am acte pentru că nu folosesc aşa ceva...nu am ce să fac cu ele.
- Domnule ! Eu cred ca-ţi baţi joc de mine! Neprezentarea actelor, conform legii, se sancţionează...
-Se poate să ai dreptate, dar  eu cu astea cu legile, nu prea le ştiu...
- Necunoaşterea legilor  nu vă absolvă de vină şi....
- Da, da, pe asta o ştiu dar mai erau încă vreo cateva mii pe lângă asta.
-Domnule, uite care e treaba: nu am vreme de pierdut cu toţi aiuriţii care ori n-au acte, ori n-au chef, ori fac pe deştepţii...eu am trerabă. Eu te duc la sediu pe loc, şi te-or identifica ăia de ţi-o piere cheful de...
- A, deci e vorba de identificare...
- Păi de ce naibii ţi se cer actele? dacă nu  pentru identificare? Dumneata pe ce lume trăieşti ? Sau ai dungă roşie în buletin...Bine, hai  acu' că te-ai prins şi tu cum stă treaba, dă actele alea să văd şi eu cu cine stau de vorbă.
- Păi dacă vrei să ştii cu cine stai de vorbă e suficient să ma întrebi. De ce mai ai nevoie de acte ?
- Dom'le! dacă nu ai actele zii aşa de la început! Zici cum te cheamă, te verific prin staţie, îţi dau o amendă că nu ai actele la tine, şi gata tevatura... tot pierdem timpul în poveşti...
- Eu sunt Viaţa şi nu am acte ! pentru că nu am nevoie de ele! Eu EXIST !
...? !! ?? /// .....Eşti dus...Ca să exişti ai nevoie de acte! Înţelegi ??? Nu ai acte, NU EXIŞTI !!!
-Ei uite că eu nu am acte şi EXIST !!! Şi nu aş exista cu nimic în plus dacă aş avea acte! Nu ar adăuga nimic Existenţei mele un şir de cuvinte!
-Adică matale vrei să spui că actele de identitate sunt un şir de cuvinte?
-Exact!
- Păi nu e chiar aşa...ele se bazează pe ceva... ele certifică un fapt! au la bază nişte documente, un certificat de naştere, un...
- Eu EXIST! ăsta este un fapt care nu are nevoie de nici o certificare! în plus de asta, toate certificările de care spui dumneata sunt doar alte şiruri de cuvinte. Ce certifică ele ?
- Păi certifică multe...uite: eu sunt agent , că am făcut o şcoală a-tes-ta-ta! cu acte! care mi-a dat dreptul sa practic meseria asta! care mi-a dat azi dimineaţă un ordin de serviciu! care e semnat de şef! care îmi dă dreptul să te iau pe sus dacă mă mai freci mult şi nu prezinţi actele! Asta certifică !  Eu sunt de treabă, vreau să stau de vorbă cu tine,   mă prezint...mă legitimez, îţi prezint documentele şi dumneata? faci pe interesantul...Eeee, asta nu-i treabă...
- Păi stai deja de vorbă cu mine fără documente...ce nevoie ai mai avea de ele?
- Ca să ştiu cu cine vorbesc.
- Zău că dacă aveam documente, ţi le dădeam să vorbeşti cu ele! nu o fac din răutate...
- Eu nu vreau să vorbesc cu documentele ...pfffff....băi....măi dragă...eu vreau să vorbesc cu tine!
- Tocmai vorbeşti cu mine! Înţelege: eu nu sunt şirul de cuvinte de pe hârtii! Eu sunt în faţa ta! Dar tu nu mă vezi !
- Bineînţeles că te văd, dar am nevoie de acte...ca să te văd mai bine ...
-Tu nu mă poţi vedea, pentru că nu ştii cine SUNT !
- Exact, exact...dă-mi doar numele dumitale, şi o să ştiu exact cine eşti! după care o să vezi foaaaaarte bine şi cine sunt EU !
- Eu ştiu cine EŞTI TU pentru că te văd!
- Baliverne, ştii cine sunt pentru că ţi-am arătat documentele!
- Înţelege: Eu sunt o FIINŢĂ! un SUFLET VIU!  VIAŢA ! dar tu nu mă vezi şi nu mă auzi! Tu cauţi un şir de cuvinte , nu pe mine.
- Mda....E clar...Şi cum aş putea să te văd?
- Nu poţi! Pentru că nu ştii cine eşti! Când vei ştii cine EŞTI o să MĂ vezi !
-AAaaaa...stai că m-am prins! Tu eşti din-ăia de n-au acte, n-au casă, dorm prin colibe şi prin peşteri, pe aiurea, de nu lucraţi nimica toată ziua şi vă daţi ca sunteţi "Liberi" .Apăi află draguţă ca într-o ţară liberă oamenii se reprezintă cu acte!
- Nici un act, înscris sau şir de cuvinte nu poate reprezenta un Suflet Viu! Dumneata dacă greşeşti şi provoci durere, sau suferinţă unui suflet viu, şi se dovedeşte după legile tale că ai greşit , ce păţeşti?
- Pai dacă fac ceva grav, pot să fac şi puşcărie...
- Bun, Deci poţi să trimiţi documentele tale în puşcărie...
- Omule , eşti dus rău, rău...cum să facă documentele puşcărie? sunt doar nişte hârtii...
- Păi cum te pot reprezenta ele, dacă nu pot face nimic pentru tine sau în locul tău? Reprezintă ele mai mult decât un şir de cuvinte?
- ... ... Bine...nu mă pricep la vorbe meşteşugite ca dumneata, dar undeva greşeşti. Pentru că ai zis că nu te văd, dar eu te văd! restul sunt poveşti!
- Tu ai o idee despre mine, despre cine sunt eu. Când spui că te uiţi la mine, tu de fapt te uiţi la ideea ta despre mine. Şi tocmai din cauza ei nu mă poţi vedea...Cuvintele tale, ideile tale, conceptele tale, sunt iluzii, sunt moarte.Iar eu sunt VIU! De asta nu mă poţi vedea! Aşa cum un deget ţinut în faţa ochiului poate ascunde soarele, la fel un concept poate ascunde realitatea !
- Bine, dacă tu eşti VIAŢA, eu cine sunt?
- Şi tu eşti VIAŢA doar că nu ştii asta încă. Tu ai o idee, o imagine în cap,un concept despre care crezi că eşti tu. Aşa cum un deget ţinut în faţa ochiului poate ascunde soarele, la fel un concept poate ascunde realitatea ! Acea idee care o ai despre tine te împiedică să te vezi cine eşti cu adevărat!Tu eşti mai mult decât ideea ta despre tine! Tu eşti mai mult decât gândurile tale! Tu eşti acela care vede gândurile care vin şi pleacă! Tu eşti aceea care observă conceptele! Tu eşti acela care există oricum, cu sau fara documente! Tu eşti aceea care nu poate fi reprezentată de acte sau anulată de lipsa lor! Acela eşti TU! Aceea este Viaţa!

--------------------------------------------

Agentule! Aici Baza! Recepţie! 
-Comunicaţi vă rog...
-Am gasit niste indivizi prin oraş duşi cu capul... care spun că ei sunt "viaţa"...
Cred că or luat ceva prafuri...Ce să facem cu ei?
...
- Lăsaţii să trăiască şi ei...

____________________________________


Publicat de: VIAŢA  la data de: PREZENT


Comentarii: 

<aiurel_m> said: amuzant asa, ce sa zic...te prinde. pacat ca e semnat viata. cu asta ti-ai cam dat in cap, ca si ala e doar un cuvant, un concept. chiar asta aratai in poveste. deci nu poti nene fara concepte, pana la urma astia suntem toti! un sir de cuvinte

<VIAŢA>said: @aiurel_m ai dreptate este tot un concept şi VIAŢA ! Conceptele trebuie folosite ca indicatoarele de circulaţie: indicatoarele nu sunt calea! ele doar indică calea! Tot astfel şi conceptele nu sunt realitatea! ele doar indică spre ea! Şi cuvintele ca şi indicatoarele sunt văzute doar de către cei care se uită la ele.

<mai lasa-ne>said: hai ba, ca nam mai vazut ca voi. pai daca unbli fara acte si te iei in gura cu politia iese debandada. asta e indemn la anarhie frate ce faceti voi. io vas baga in puscarie pe toti astia de va dati destepti da bagati idi pe ascuns in lume cu manipulare.

<VIAŢA>said: @mai lasa-ne cuvintele ca şi restul evenimentelor au o insemnătate neutră.Fiecare le acordă putere în funcţie de sistemul său de credinţe. Prin urmare, daca tu ai înţeles că e un îndemn la anarhie ...ai dreptate. Deasemenea unii au înţeles că e un îndemn spre trezire ...şi ei au dreptate! Voi acordaţi exact atâta putere cuvintelor, câtă doriţi! Altfel, ele sunt doar un şir de cuvinte.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu