vineri, 21 iunie 2013

Dicţionar: Ego

Egoul sau sinele inferior



Ego-ul sau sinele inferior (engl. lower self) este o constructie artificiala formata din ganduri, definitii , tipare, obiceiuri. Este suma gandurilor şi raţionamentelor care ne trec prin minte. Tot aici se incadrează şi acumularea de cunoştinţe de-a lungul vieţii.Şi lista este lunga... tot ce inseamnă concept, dialog interior, justificare, judecata, amintiri. Ego-ul  este o unealta, şi trebuie folosit ca atare! Scopul său principal este de a observa cum s-au întâmplat lucrurile . Deci atenţie! scopul său principal este de a observa cum s-au întâmplat lucrurile ! NU cum se întâmplă sau cum se vor întâmpla. Dar de ce am avea nevoie de o astfel de unealtă? Simplu: este rezultatul care ni se returnază ca reflexie a realităţii care o creem. El se află sau lucrează în strânsă legătură cu  Sinele superior, singurul  care are capacitatea de a alege cum se vor întâmpla lucrurile. Ambele, ego-ul şi sinele superior fac parte din Ceea Ce Suntem  şi ideal ar fi ca ele să fie folosite împreună. Ego-ul devine o problemă si produce suferinţă când îl folosim pentru a condiţiona felul în care se vor întâmpla lucrurile. Şi asta se întâmplă pentru că uitând cine suntem nu mai funcţionăm ca o fiinţă integră. A funcţiona ca o fiinţă integră înseamnă chiar asta: să foloseşti Sinele Superior şi Sinele Inferior împreuna  ca să te poţi manifesta pe deplin, ca o fiinţă completă, îndeplinind astfel scopul pentru care ai fost creeat. Scopul este să FI ! să EXIŞTI ! . Pentru ca fiind, sa creezi realităţi.Pentru ca prin creearea de realităţi Universul se expandează . 
Tot ego-ul creează şi timpul prin proiecţiile iluzorii, imaginare, liniare ca lucrurile care s-au întâmplat sunt în trecut, iar cele care se vor întâmpla se află în viitor. Ştim deja ca universul nu se manifestă ca un şir liniar de evenimente, ele toate au loc în prezent, acum. Totul se întâmplă acum, şi tot ce s-a întâmplat vreodată atunci când s-a întâmplat era tot acum. Inclusiv amintiriea unui eveniment trecut se formează tot în prezent. Memoria se creează în prezent şi este apanajul ego-ului de a ne arata cum s-au întâplat lucrurile.
Ego-ul de asemenea este responsabil de crearea sinelui fals. Deja apar tot mai mulţi "sine" şi devine confuză treaba. Sinele fals apare cand nu funcţionăm ca o fiinţă integră, când funcţionăm copleşiţi de ego. Egoul creează o entitate iluzorie care încearcă să o apere şi să o menţină în viaţă cu orice preţ. Să vedem ce este această entitate iluzorie.Se construieşte pe baza afirmaţiei "Eu sunt" . Tot ce urmează dupa cuvintele "eu sunt" sunt baza entităţii iluzorii pe care ego-ul o creează.  În realitate eu doar Sunt ! şi atât. Faptul ca Sunt se poate simţi, este o emoţie , o senzaţie Vie când mă întreb pe mine şi realizez că Sunt. Această senzaţie este însăşi Viaţa ! Dar cand vreau să o exprim, să o transpun în cuvinte, o conceptualizez, adică apelez la o idee, la o definiţie asupra careia eu am căzut deacord că reprezintă viaţa. Şi conceptul este mort, este iluzia, plăsmuirea. Eu sunt român, eu sunt creştin, eu sunt patriot, eu sunt pacifist toate acestea sunt concepte, iluzii despre ceea ce eu cred că sunt şi ca atare trebuie să mă manifest în concordanţă cu ele. Daca spun despre mine că sunt patriot, trebuie neapărat să mă comport ca toţi patrioţii: să cred în drapel, să îl apăr, să cred în graniţele ţării, să susţin reprezentanţii ţării mele la competiţii, etc. Trebuie să-mi asum toată gama de condiţionări care vine la pachet cu faptul ca sunt patriot. Asumându-mi că eu sunt astfel, trebuie să apăr aceste concepte, dar toate aceste concepte nu sunt decât o iluzie. Ce s-a întâmplat a fost ca mi-am creat o imagine despre cum sunt eu şi nu-mi mai rămâne decât să apăr această imagine şi să ma comport conform ei. Această imagine despre cine cred sunt eu, cu toate condiţionările care derivă din ea, sunt numite sinele fals şi sunt generate de ego, ca fiind suma tiparelor şi definiţiilor care le-am acumulat de-a lungul vieţii.Asta se întâmplă când nu funcţionăm în integritate, cand uităm cine suntem şi funcţionăm pe pilot automat, conduşi de ego. Eu aş spune mai degrabă ca sinele fals nu este acelaşi lucru cu ego-ul, ci mai degrabă este proiecţia falsă a ceea ce credem că suntem generată de ego pe baza condiţionărilor sale.
    Avem nevoie de Ego pentru activităţile uzuale, programate, care folosesc timpul.Avem nevoie de Ego pentru a percepe cum s-au întâmplat lucrurile, ca să avem confirmarea că am creeat realitatea conform credinţelor proprii. Nu uitaţi : este o unealtă şi trebuie folosit ca atare ! 
Putem scăpa de ego? NU ! nu se poate scăpa de el pentru ca este o parte din Ceea Ce Suntem ! 
Pană la urma şi Sinele Superior şi Sinele Inferior sunt niste noţiuni, nişte concepte, şi au scopul doar de a ne indica realitatea,adevărul, tabloul complet, nu o pot exprima. Deci folosiţi ce scrie aici ca pe nişte indicatoare care să vă ghideze în propria căutare. Sondaţi în interior folosind aceste indicatoare şi găsiţi ceea ce este valabil pentru voi! Fără căutarea proprie, fără experienţă, fără trairea descoperirii prorpii, ele rămân niste simple cunoştinţe acumulate. Iar acumularea de cunoştinţe nu ajută la nimic daca nu schimbă starea de A FI .



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu